Cumartesi, Mayıs 13, 2006

Devalüasyon bir haftada 6.4’ü buldu, Merkez ’izliyoruz’ dedi

İnsan bu başlığı görünce dehşete kapılıyor değil mi?Hele ki benim gibi, ülkede olan biteni internetteki gazetelerden takip ediyorsanız.Bir an korktum, ülkede devalüasyon olmuş demek dedim.E biz dalgalı kurdaydık, o da mı değişti bir gecede dedim.Daha birçok şey diyerek yazıyı okumaya başladım.İlerleyen cümlelerden de anlaşıdı ki HÜRRİYET EKONOMİ SERVİSİ denilen bölüm, kimlerin elindeymiş.Haberi "Esra Sahici" hanımefendi hazırlamış.Hemen baktım arama motorlarından kimdir bu kişi diye;

-Hürriyet ekonomi servisinde ve aynı zamanda Ekonomist dergisinde ve tabi ekonomi muhabirleri derneğinin de üyesi.

Öncelikle böyle bir hata nasıl yapılabilir, hem de bu kadar açık bir şekilde!Yahu bunu yapsalar, devlet kurumları izlemiş mi olur?

Gerçi haberde kendisi de yazmış ama sanırım iktisat bilgisi olmadığından, kendi yazdığını bile anlayamamış;

"Yüksek gelen nisan ayı enflasyonu ile başlayan yabancı çıkışına yerliler de ayak uydurunca dolar dün 1.42 YTL’ye kadar yükseldi. Böylece bir günde gerçekleşen devalüasyon (ulusal para biriminin değerinin diğer para birimleri karşısında değerinin düşürülmesi) oranı yüzde 2.70 olurken, bir haftalık devalüasyon yüzde 6.46’yı buldu."

Depresiasyon; Esnek(dalgalı) kur sistemlerinde, PİYASA KOŞULLARINDA, bir ülke parasının diğer ülke paraları karşısında değer kaybetmesidir.

Yani neymiş bizim ülkemizde olanın adı; DEPRESİASYON!!!!
Sonra yorumlara baktım, acaba 1 kişi bile buna değinmiş mi diye ama yok!Ben yazdım, bakalım yayınlayacaklar mı?

Not:Biraz fazla yüklenmiş olabilirim Esra Sahici'ye ama adı ekonomi servisi olan bir yerde bu hata kabul edilemez!

1 yorum:

ANIL GİRİNCİ dedi ki...

Cumartesi günü elinde Hürriyet gazetesi olanlarla paylaştığım, İzmir'de olmamam sebebiyle telefon konuşmalarımızda hayret kaldığımız başlık üzerine duyarlılığından dolayı teşekkür ederim.